Stop Fumatul

E mai cool să nu fumezi :)

7 simptome când renunți la fumat și cum să le faci mai ușoare

Ai decis să renunți la fumat.

Când renunți la fumat corpul tău reacționează, cum este și firesc, deoarece a fost învățat o bună perioadă cu toxine și acum urmează etapa de curățare. În această perioadă este nevoie să fii conștient de ceea ce experimentezi la nivel fizic cât și psihic, pentru a-ți fi mai ușor.

Renunțarea la fumat este un proces de autocunoaștere. În primul rând te vei cunoaște pe tine mai bine, stările tale, gândurile tale cât și puterea ta.

Renunțarea la fumat provoacă mai multe simptome. Dar, iată care sunt principalele și cum să le gestionezi:

1. Râvnirea la un fum
În ciuda intenției tale autentice de a înlătura țigările pentru totdeauna, demonul tău interior te face să aprinzi una. Poftele sunt mai mari în primele zile. Acestea scad cu timpul și apar mai puțin frecvent cu fiecare săptămâna trecută.

Factorii psihologici și sociali au un rol important în dependența de țigări. Când renunți la fumat, îți dai seama cum au mers mai multe obiceiuri mână în mână cu fumatul (faimoasa pauză de țigară la locul de muncă, având ceva de-a face cu mâinile etc.) și că acestea sunt mai greu de renunțat.

Dorința de a fuma durează 5-10 minute. În acest timp, fă ceva să îți distragi atenția și să te opui ispitei.

Este important să-ți ții mâinile, gura și mintea ocupate. De exemplu, mestecă gumă (fără zahăr), spală-ți dinții, mergi la plimbare, citește, etc.

De asemenea, va trebui să schimbi obiceiurile asociate cu fumatul. Creierul este ca un computer; va avea nevoie de reprogramare pentru a opri legarea anumitor obiceiuri cu aprinderea țigării.

Exercițiul fizic este, de asemenea, cunoscut ca o modalitate eficientă de eliberare a minții.

2. Creșterea apetitului, în special pentru alimentele zaharoase
Renunțarea la fumat îți restabilește abilitatea de gust și miros care, la rândul său, stimulează pofta de mâncare.

Nu fi surprins dacă devii un devorator de zahăr. Zahărul produce o senzație de plăcere în creier și, de când nu mai fumezi, creierul încearcă să înlocuiască acele doze zilnice de confort pe care nicotina le-a folosit. Distinge între foamea reală și dorința de a avea ceva în gură.

Bea multă apă și mănâncă fructe și legume.

Mănâncă un mic dejun decent. Evită să sari peste mese, astfel încât să nu suferi de foame la următoarea masă. Dacă ai nevoie, gustă alimente sănătoase cum ar fi nuci și brânză.

Indiferent ce faci, evită caloriile goale. Adesea, cu acestea suntem tentați să compensăm și tindem să luăm în greutate.

3. Amețeli și dureri de cap
Când te opreșți din fumat, nivelul oxigenului din sânge crește, ceea ce poate provoca amețeli sau chiar dureri de cap timp de 1 până la 2 zile.

Respiră încet și adânc.

Evita mișcările ciudate. Când schimbi poziția, mută-te încet; de exemplu, stând pe marginea patului pentru câteva secunde înainte de a te ridica.

4. Insomnie, oboseală și dificultăți de concentrare
Ciclul de somn este probabil să fie perturbat timp de 2 până la 4 săptămâni după ce ai renunțat la fumat. Acest lucru este complet normal.

Nicotina modifică modul în care funcționează creierul. Prin urmare, este de așteptat ca renunțarea la țigări să influențeze creierul și să îți schimbe modelul de somn.

De asemenea, vei observă că ai mai puțină energie și că eșți posibil obosit. Acest lucru este cauzat de lipsa de nicotină care acționează ca stimulant. Corpul tău era obișnuit să răspundă la efectul energizant al țigărilor și acum trebuie să învețe să rămână concentrat fără această stimulare chimică.

Evită sau redu băuturile stimulative cum ar fi cafeaua, băuturile energizante și băuturile răcoritoare.

Fii atent la mâncărurile bogate și grase care te pot împiedica să dormi.

Folosește următoarele tehnici de relaxare:

  • Practică un sport.
  • Fă o baie.
  • Ieși afară pentru a-ți oxigena creierul.
  • Dezvoltă o rutină de relaxare înainte de a merge la culcare.
  • Stai departe de ecranul computerului sau telefonului cu cel puțin o oră înainte de a te duce la culcare.

5. Iritabilitate și schimbări de dispoziție
Lipsit de doza de nicotină, creierul este în retragere, ceea ce poate induce un amestec de emoții, cum ar fi tristețea, nerăbdarea, iritabilitatea și furia. Niciunul dintre aceste sentimente nu este plăcut, dar este normal și se va diminua în timp. Renunțarea la fumat poate fi comparată cu un proces de durere. Prin urmare, este normal să treci prin aceleași emoții, ca:

  • Şoc
  • Furie
  • Depresie
  • Acceptare

Pentru unii oameni, fumatul este adesea singura modalitate de a face față stresului. Dacă acest lucru este cazul tău, va trebui să găsești noi modalități de tratare a stresului.

Pentru a preveni întărirea tensiunii, permite-ți pauzele de destindere și relaxare.

Dormi mai mult.

Meditația, yoga și mersul pe jos sunt activități cunoscute pentru a reduce stresul și merită practicate.

6. Tuse
Te simți ca și cum o broască se ghemuiește în gâtul tău? Acesta este un semn bun! Știu că sună ciudat, dar corpul tău începe o eliminare majoră a toxinelor din țigări. Unul dintre semnele pe care le arată procesul de detoxifiere este tusea. Minusculele gene vibrante din tuburile bronșice se trezesc după ce au fost paralizate de produsele chimice din țigări. Tusea este rezultatul faptului că ele încep, din nou, să colecteze și să respingă praful și germenii.

Tusea este unul dintre primele simptome pe care cei care renunță la țigări, le experimentează. După 3 sau 4 săptămâni, trebuie să oprești tusea. Bea multă apă și folosește pastile de tuse.

7. Probleme digestive
Sistemul digestiv este, de asemenea, dependent de nicotină și are dificultăți în a reveni la funcționarea normală atunci când nu mai fumezi. S-ar putea să simți că suferi de constipație sau de diaree.

Bea multă apă și include în meniul zilnic fructe și legume brute și produse integrale.

Produsele probiotice sunt de asemenea eficiente.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te rugăm să citești politica de confidențialitate și cookies, iar dacă ești de acord și accepți să primești comunicări pe e-mail de la SopFumatul.ro, inclusiv comunicări comerciale, te rugăm bifează mai jos: