Stop Fumatul

E mai cool să nu fumezi :)

Mesajele și Campaniile antifumat

Mesajele cu impact emoțional de pe pachetele de țigări, precum și din campaniile antifumat nu au efectul așteptat asupra fumătorilor.

În urma unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din New York, SUA și Universitatea Basel, Elveția s-a demonstrat că fumătorii, speriați fiind de perspectiva morții, încearcă să se liniștească, aprinzându-și o țigară. Acest efect corespunde unei teorii social-psihologice, numită Terror Management Theory, care susține că oamenii simt o teamă față de propria moarte, încât au permanent nevoie de a-și spori încrederea în sine pentru a suporta ideea. Astfel că aceia, care consideră fumatul ca un mijloc de sporire a încrederii în sine, vor ajunge să simtă nevoia de a fuma și mai mult pentru a controla spaima legată de gândul morții.

Teoria managementului terorii a fost dezvoltată de către Jeff Greenberg, Sheldon Solomon și Tom Pyszczynski și extinsă în 2015 în cartea lor The Worm at the Core. Conceptul derivă din munca antropologistului Ernest Becker a cărui carte din 1973 The Denial of Death, a suținut că acțiunile majorității oamenilor sunt întreprinse în primul rând ca un mijloc de ignorare sau evitare a decesului.

Autorii studiului văd ca una dintre soluții, înlocuirea mesajelor de genul „Fumatul te omoară” cu mesaje mai eficiente care să-i ajute pe fumători să renunțe la țigări și care au ca legătură stima de sine, ca „Fumatul te îmbătrânește” sau „Fumatul te urâțește”.

În România, cea mai recentă Campanie antifumat a fost organizată de către Direcția de Sănătate Publică Bistrița-Năsăud în parteneriat cu Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog, Bistrița-Năsăud. Campania „Învinge dependența de tutun! Recâștigă-ți sănătatea!” a fost fost organizată în perioada 15 noiembrie – 30 noiembrie 2018 și a avut ca elemente informarea și sensibilizarea populației cu privire la riscurile generate de către consumul de tutun, dar și a celor nefumători, care se supun riscului de inhalare a „fumului la mâna a doua” sau „fumatului-pasiv”.

Cum afectează fumatul viețile celor care consumă țigări, dar și a celor din jur este o problemă ce poate fi rezolvată la nivel de individ prin conștientizare și acțiune.

 

 

 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Te rugăm să citești politica de confidențialitate și cookies, iar dacă ești de acord și accepți să primești comunicări pe e-mail de la SopFumatul.ro, inclusiv comunicări comerciale, te rugăm bifează mai jos: