Tutunul pierde pagini de reclama
Aceasta situatie este datorata deciziei trustului Adevarul Holding, care nu va mai publica reclame care au legatura cu industria tutunului.
Adevarul Holding a anuntat ca incepand cu 22 aprilie nu va mai publica in paginile produselor sale machete publicitare platite care au legatura cu industria tutunului. Astfel publicatiile Adevarul, Adevarul de Seara si Click!, dar si revistele care sunt editate de trust, precum Forbes Romania, Foreign Policy Romania, Click! pentru femei si OK! „nu vor mai publica machete platite care au, fie si indirect, legatura cu industria tigaretelor si a produselor din tutun„, precizeaza anuntul emis de catre trust.
Comunicatul Adevarul Holding specifica faptul ca „decizia include orice fel de forma publicitara platita legata de industria tutunului, fie ca este vorba despre machete traditionale de advertising, cazuri de business, cereri de angajare in domeniu„.
Trustul media precizeaza ca „aceleiasi decizii se vor adapta de la aceeasi data si variantele online ale tuturor publicatiilor Adevarul Holding„.
Comunicatul este semnat de catre directorul general Adevarul Holding, Peter Imre, care a fost angajat al Philip Morris Romania in functia de corporate affairs director.
Decizia Adevarul Holding a venit in contextul in care o campanie pregatita pentru TV de Ministerul de Interne in parteneriat cu British American Tobacco a provocat controverse la CNA, membrii acestuia considerand neadecvata informarea populatiei asupra prejudiciilor pe care contrabanda cu tigarete le aduce bugetului de stat si nu asupra efectelor grave ale fumatului asupra sanatatii.
Campania in discutie a fost pregatita pentru TV de Ministerul de Interne in parteneriat cu British American Tobacco, si vine in urma unei alte campanii desfasurate in principal prin panotaj stradal, in care se atrage atentia asupra pierderilor bugetare provocate de contrabanda cu tigarete. Nici unul dintre materialele campaniei nu contine nume de producatori de tigari sau branduri, iar pe TV aceasta va fi difizata sub forma de campanie comerciala sau platita.
Reprezentantii MAI si BAT s-au prezentat la CNA pentru a discuta campania, dar au intrerupt intalnirea cand s-a constatat ca avizul CNA este necesar doar in cazul unei campanii sociale neplatite. Cu toate acestea Consiliul Audiovizualului si-a exprimat dezaprobarea in privinta mesajului central al campaniei, care nu semnaleaza efectele fumatului asupra sanatatii, ci are drept scop informarea cetateniilor despre prejudiciile aduse bugetului de stat de traficul cu tigarete si proasta calitate a tigarilor de contrabanda.
Alte stiri despre fumat: