700000 de euro pentru 4000 de telefoane
Asta este, pe scurt, investiția și rezultatul obținut de Statul Român cu panotajul cu Mihaela Rădulescu, în cadrul campaniei Stop Fumat. Call-centerul campaniei a primit 4000 de apeluri de la începutul campaniei și până acum; câți s-au și lăsat de fumat cu campania asta… nu se știe. Oricum, având în vedere că în România mor anual 33000 de oameni din cauza fumatului, 4000 de apeluri reprezintă o cifră ridicolă, având în vedere scopul declarat al campaniei…
Păi… StopFumatul are în prezent ~100+ de vizitatori unici pe zi. Cu 100 de vizitatori unici pe zi (și cifra asta crește de la o zi la alta), în doar 40 de zile, fără panouri cu o vedetă în chiloți, mari cât blocurile și montate prin toată țara, fără expunere în presă, StopFumatul.ro reușește să adune practic în timp mai scurt și cu investiție infimă exact tot atâtea solicitări de informații… pentru că practic fiecare vizită pe StopFumatul.ro asta înseamnă, căutare de informații, ca și apelul telefonic la hotline-ul de stat.
Și dacă facem o simplă împărțire, obținem suma cheltuită de Ministerul Sănătății din banii fumătorilor plătitori de taxe pentru a primi un telefon pentru informare de la o persoană care intenționează să renunțe la fumat: 175 de euro.
Nu era mai simplu (dacă voiau să cheltuie banii ăștia, să o facă măcar cu folos) să ofere, de exemplu, suma asta… celor care reușesc, pe testate, să nu fumeze pentru o perioadă de, să zicem, câteva luni? Garantez că măcar de 10 ori mai mulți decât cei 4000 care doar au sunat chiar ar fi încercat să se lase de fumat!